سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جوانمردى آبروها را پاسبان است و بردبارى بى خرد را بند دهان و گذشت پیروزى را زکات است و فراموش کردن آن که خیانت کرده براى تو مکافات ، و رأى زدن دیده راه یافتن است ، و آن که تنها با رأى خود ساخت خود را به مخاطره انداخت ، و شکیبایى دور کننده سختیهاى روزگار است و ناشکیبایى زمان را بر فرسودن آدمى یار ، و گرامیترین بى‏نیازى وانهادن آرزوهاست و بسا خرد که اسیر فرمان هواست ، و تجربت اندوختن ، از توفیق بود و دوستى ورزیدن پیوند با مردم را فراهم آرد ، و هرگز امین مشمار آن را که به ستوه بود و تاب نیارد . [نهج البلاغه]


.

کرزای رییس جمهور نشد

سه شنبه 88/7/28 :: ساعت 10:0 صبح

ایلنا: کمیته بررسی تقلب‌ انتخابات در افغانستان اعلام کرد که بر اساس شمارش مجدد آرا «حامد کرزی»، رئیس‌جمهوری افغانستان نتوانسته است حد نصاب لازم را برای حفظ کرسی خود به‌دست آورد.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در صورت تائید این خبر حامد کرزی بار دیگر باید با رقیب اصلی خود «عبدالله عبدالله»، وزیر خارجه پیشین افغانستان در دور دوم انتخابات رقابت کند.
مقام‌های عالی‌رتبه در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اعلام کردند که کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخابات افغانستان اعلام کرده است که آرای کرزی به 50 درصد نرسیده است.
این در حالی است که رئیس‌جمهوری افغانستان اعلام کرده که وی حد نصاب لازم را به دست آورده است، اما ناظران اتحادیه اروپا تاکید می‌کنند که از هر چهار رای اخذ شده در انتخابات، یک رای مخدوش است.
به گزارش ایلنا، مقام‌های رسمی اعلام کردند، پس از آن‌که کمیسیون انتخابات نتایج تحقیقات سازمان ملل مبنی بر بروز تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری 20 آگوست را رد کرد، بحران انتخاباتی افغانستان عمیق‌تر شده است.
کمیسیون انتخابات افغانستان که اعلام کرده است تنها مرجعی است که باید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 20 آگوست افغانستان را اعلام کند، نتایج تحقیقاتی که با حمایت سازمان ملل انجام شده و حاکی از بروز تقلب گسترده در انتخابات است را رد کرد.
بنا بر این گزارش، دو تن از مقام‌های بین‌المللی که نتایج تحقیقات را دیده‌اند، اعلام کردند که آرای رئیس‌جمهوری افغانستان از 50 درصد کاهش یافته است، آرایی که حداقل نیاز کرزی برای پیروزی بر عبدالله عبدالله، وزیر خارجه پیشین افغانستان و جدی‌ترین رقیب خود نیاز دارد.
این مقام‌های بین‌المللی که نمی‌خواستنند نامشان فاش شود، درباره نتایج تحقیقات درباره انتخابات ریاست‌جمهوی افغانستان اعلام کردند که یافته‌ها کاملا مسلم بوده و روند برگزاری انتخابات تقلب صورت گرفته است.
با این حال کمیسیون مستقل انتخابات که کاملا تحت نظر حامد کرزی قرار دارد، این اطلاعات به‌دست آمده را رد کرده است.
«واحد عمر»، سخنگوی رئیس‌جمهوری کنونی افغانستان گفت: «رئیس‌جمهوری تا زمانی که نتایج رسما منتشر نشود به این یافته‌ها متعهد نخواهد بود.»
در این گزارش آمده است که عدم شفافیت در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، پیروزی اعلام شده‌ حامد کرزی را عملاً بی‌اعتبار کره و ادامه اختلافات میان حامد کرزی و عبدالله عبدالله سبب ایجاد نگرانی در جامعه بین‌المللی شده است.
هنوز روشن نیست که چه راه‌حلی برای پاسخ به تخلفات گسترده انتخاباتی اتخاذ خواهد شد. اما فشارهای بین‌المللی بر دو رقیب انتخاباتی آشکارا افزایش یافته است. در حالی‌که برخی از سیاستمداران برگزاری دور دوم انتخابات را تنها راه‌حل منطقی می‌دانند، گروهی دیگر کشاندن مجدد مردم به پای صندوق‌های رای را تشدید بی‌ثباتی در کشور ارزیابی می‌کنند.
بحران انتخاباتی در افغانستان در حالی تشدید می‌شود که سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرده که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا تا زمان روشن شدن نتایج انتخابات 20 آگوست درباره استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان تصمیم‌گیری نخواهد کرد


کلمات کلیدی:

¤ نویسنده: محسن فرامرزی

نوشته های دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

طراح قالب: ParsiBlog.com