سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش سه گونه است: کتابی گویا و سنّتی دیرینه و«نمی دانم»[=اقراربه نادانی] . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]


.

زمان محاکمه صفایی فراهانی

سه شنبه 88/7/28 :: ساعت 10:2 صبح

وکیل "بهزاد نبوی" یکی از متهمان پرونده حوادث پس از انتخابات و عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از ملاقات روز گذشته دادستان جدید تهران با موکلش در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران خبر داد و از وی قدردانی کرد.

"صالح نیکبخت" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا با قدردانی از اقدام "عباس جعفری دولت‌آبادی" دادستان جدید تهران اظهار داشت: این اقدام دادستان محترم تهران با امیدواری و خوشحالی خانواده موکلم روبه رو شد.
وکیل نبوی ابزار امیدواری کرد: گزارش پزشکی موکلش در مورد ضرورت نگهداری وی در محیط دور از فشار و ناراحتی ، با توجه به کهولت سن نبوی و نیزچهار بار عمل های جراحی قبلی وی مورد توجه قرار گیرد و او با قرار وثیقه تا زمان پایان رسیدگی قضایی آزاد شود.
این وکیل دادگستری تصریح کرد: ضرورت های پزشکی در شرایطی حتی می تواند بر تصمیمات قضایی تاثیر بگذارد و مانع اجرای احکام قطعی نیز بشود.
وی اضافه کرد:از این رو، نباید بعضی مسایل و اظهارنظر ها در شرایط کنونی مانع تبدیل قرار بازداشت نبوی به قرار وثیقه شود چرا که اگر وی شرایط جسمی مناسبی نداشته باشد، قطعا نمی توان او را در دادگاه حاضر کرد.
نیکبخت بار دیگر اقدام دادستان جدید تهران را مثبت و در چارچوب قوانین ارزیابی کرد و با قدردانی از وی گفت: همه همکاران دادستان جدید تهران باید او را در جهت اجرای قانون یاری کنند.
وکیل نبوی اضافه کرد: موکلم 18 روز است که به دلیل کاهش شدید فشار خون از زندان به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی بیماری فتق قرار گرفته است.
نیکبخت گفت: از اقدام مسولان قضایی برای اعزام بموقع موکلم به بیمارستان نیز قدردانی می کنم.

*** زمان محاکمه صفایی فراهانی نزدیک است
نیکبخت که وکیل "محسن صفایی فراهانی" یکی دیگر از متهمان پرونده حوادث پس از انتخابات و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران نیز هست، درباره وضعیت این موکلش نیزاظهار داشت: به نظر می رسد زمان محاکمه وی نزدیک است.
وی تصریح کرد: تاکنون دو بار به من اجازه داده شده است که قسمتی از پرونده وی را مطالعه کنم.


کلمات کلیدی:

¤ نویسنده: محسن فرامرزی

نوشته های دیگران()

.

ریگی نمایندگان مجلس را تهدید کرد

سه شنبه 88/7/28 :: ساعت 10:1 صبح

عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله، یکی از نمایندگان سیستان و بلوچستان را تهدید کرد.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله است که از سالها پیش به اقدامات تروریستی در این استان دست می‌زنند.

در آخرین اقدام تروریستی که روز گذشته توسط این گروه در منطقه پیشین این استان انجام شد، بیش از 41 نفر از جمله سردار شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار محمدزاده فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند و تعداد زیادی از هموطنان و همچنین روسا و سران قبایل و طوایف این استان مجروح شدند.

امروز در راهروهای مجلس خبرنگار ما به سراغ یکی از نمایندگان سیستان و بلوچستان رفت و از وی درخصوص حامیان این گروهک تروریست سوال کرد که وی در جواب گفت: گروهک تروریستی ریگی ما را تهدید کرد و بهتر است فعلا در این زمینه اظهار نظری نکنیم.


کلمات کلیدی:

¤ نویسنده: محسن فرامرزی

نوشته های دیگران()

.

مستند تصویری "نورعلی " از صداو سیما پخش میشود

سه شنبه 88/7/28 :: ساعت 10:1 صبح

فارس، مستند تصویری "نورعلی " به یاد سردار شهید نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود. 
در این مستند یازده دقیقه‌ای که به همت مرکز فرهنگی میثاق و با همکاری بنیاد حفظ آثار مشهد و روابط عمومی تیپ ویژه شهدا ساخته شده است، علاوه بر بیوگرافی سردار شهید شوشتری، تصاویر مربوط به حضور وی در جنگ تحمیلی، مصاحبه با ایشان درخصوص دفاع مقدس و نیز آخرین تصاویر حضور وی در جمع سران عشایر و قبایل جنوب شرق کشور نمایش داده شده است. 
سردار نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه قدس، روز گذشته به همراه جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران در بدو حضور در جمع سران عشایر و قبایل جنوب شرق کشور، هدف حمله انتحاری اشرار شرق کشور قرار گرفته و به شهادت رسیدند.


کلمات کلیدی:

¤ نویسنده: محسن فرامرزی

نوشته های دیگران()

.

کرزای رییس جمهور نشد

سه شنبه 88/7/28 :: ساعت 10:0 صبح

ایلنا: کمیته بررسی تقلب‌ انتخابات در افغانستان اعلام کرد که بر اساس شمارش مجدد آرا «حامد کرزی»، رئیس‌جمهوری افغانستان نتوانسته است حد نصاب لازم را برای حفظ کرسی خود به‌دست آورد.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در صورت تائید این خبر حامد کرزی بار دیگر باید با رقیب اصلی خود «عبدالله عبدالله»، وزیر خارجه پیشین افغانستان در دور دوم انتخابات رقابت کند.
مقام‌های عالی‌رتبه در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اعلام کردند که کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخابات افغانستان اعلام کرده است که آرای کرزی به 50 درصد نرسیده است.
این در حالی است که رئیس‌جمهوری افغانستان اعلام کرده که وی حد نصاب لازم را به دست آورده است، اما ناظران اتحادیه اروپا تاکید می‌کنند که از هر چهار رای اخذ شده در انتخابات، یک رای مخدوش است.
به گزارش ایلنا، مقام‌های رسمی اعلام کردند، پس از آن‌که کمیسیون انتخابات نتایج تحقیقات سازمان ملل مبنی بر بروز تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری 20 آگوست را رد کرد، بحران انتخاباتی افغانستان عمیق‌تر شده است.
کمیسیون انتخابات افغانستان که اعلام کرده است تنها مرجعی است که باید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 20 آگوست افغانستان را اعلام کند، نتایج تحقیقاتی که با حمایت سازمان ملل انجام شده و حاکی از بروز تقلب گسترده در انتخابات است را رد کرد.
بنا بر این گزارش، دو تن از مقام‌های بین‌المللی که نتایج تحقیقات را دیده‌اند، اعلام کردند که آرای رئیس‌جمهوری افغانستان از 50 درصد کاهش یافته است، آرایی که حداقل نیاز کرزی برای پیروزی بر عبدالله عبدالله، وزیر خارجه پیشین افغانستان و جدی‌ترین رقیب خود نیاز دارد.
این مقام‌های بین‌المللی که نمی‌خواستنند نامشان فاش شود، درباره نتایج تحقیقات درباره انتخابات ریاست‌جمهوی افغانستان اعلام کردند که یافته‌ها کاملا مسلم بوده و روند برگزاری انتخابات تقلب صورت گرفته است.
با این حال کمیسیون مستقل انتخابات که کاملا تحت نظر حامد کرزی قرار دارد، این اطلاعات به‌دست آمده را رد کرده است.
«واحد عمر»، سخنگوی رئیس‌جمهوری کنونی افغانستان گفت: «رئیس‌جمهوری تا زمانی که نتایج رسما منتشر نشود به این یافته‌ها متعهد نخواهد بود.»
در این گزارش آمده است که عدم شفافیت در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، پیروزی اعلام شده‌ حامد کرزی را عملاً بی‌اعتبار کره و ادامه اختلافات میان حامد کرزی و عبدالله عبدالله سبب ایجاد نگرانی در جامعه بین‌المللی شده است.
هنوز روشن نیست که چه راه‌حلی برای پاسخ به تخلفات گسترده انتخاباتی اتخاذ خواهد شد. اما فشارهای بین‌المللی بر دو رقیب انتخاباتی آشکارا افزایش یافته است. در حالی‌که برخی از سیاستمداران برگزاری دور دوم انتخابات را تنها راه‌حل منطقی می‌دانند، گروهی دیگر کشاندن مجدد مردم به پای صندوق‌های رای را تشدید بی‌ثباتی در کشور ارزیابی می‌کنند.
بحران انتخاباتی در افغانستان در حالی تشدید می‌شود که سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرده که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا تا زمان روشن شدن نتایج انتخابات 20 آگوست درباره استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان تصمیم‌گیری نخواهد کرد


کلمات کلیدی:

¤ نویسنده: محسن فرامرزی

نوشته های دیگران()

.

امام جمعه بوشهر: توسعه بندرهای این استان ضروری است

سه شنبه 88/7/28 :: ساعت 9:58 صبح

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باتوجه به موقعیت استراتژیک و اقلیمی خاص این استان در خلیج فارس توجه به زیرساخت بندرهای آن زمینه شکوفایی اقتصاد منطقه ای و ملی را فراهم خواهد کرد.
   
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه در جریان بازدید از روند اجرای طرح توسعه بندر بوشهر افزود:هرچند توسعه بنادر نیازمند اعتبار است اما اشتغالزایی، رونق اقتصادی و درآمد زایی آن به نسبت هزینه کرد، بالاتر است.
به گزارش ایرنا، وی اظهارداشت:بررسی کتب اطلس بنادر جهان نشان می هد بوشهر در بین دیگر بنادر دنیا دارای برد ملی و بین المللی است.
امام جمعه بوشهر یادآورشد:این امر باعث شده تا در ادوار مختلف تغییرات سیاسی جهان استان بوشهر در طرح های سیاست بین الملل مورد توجه بالادستی قرار گیرد.
وی گفت: حمله نظامی چهارگانه انگلیس در دهه های قبل به بندر بوشهر، و طرح سلطه بندری خاص توسط کشورهای بلژیک، پرتغال و هلند به بوشهر بیانگر اهمیت خاص آن در آبراه بین المللی خلیج فارس دارد.
صفایی بوشهری اضافه کرد:استان بوشهر افزون بر قابلیت ویژه بندری نماد و سمبل اقتدار صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور نیز به شمار می رود و شکست انحصار علمی استکبار توسط ایران اسلامی در عرصه انرژی صلج آمیز هسته ای در بوشهر تجلی پیدا می کند.
وی گفت:در حوزه اقلیم خلیج فارس استان بوشهر بدلیل قرار گرفتن در بین استان های هرمزگان و خوزستان برای اجرای طرح های توسعه ای از امنیت بیشتری برخوردار است.
امام جمعه بوشهر افزود:طراحی و برنامه ریزی اجرای طرح های توسعه ای در بندر بوشهر باید به گونه ای در سند چشم انداز 20 ساله انجام شود که زمینه بازگشت شکوه و جلال و نقش آفرینی در اقتصاد ملی و بین المللی را بیش از پیش فراهم کند.
وی یادآورشد:باتوجه به اینکه در گستره 625 کیلومتری سواحل استان بوشهر بنادر متعددی وجود دارد باید در قالب اجرای طرح آمایش با استحصال محوطه های نبدر از طریق دریا و عمق بخشی به کرانه ها ، ایجاد زیرساخت ها و مکانیزه کردن آنها زمینه بندر واحد در این استان فراهم شود.
صفایی بوشهری اضافه کرد: به هر میزان در زمینه صنایع گاز، نفت و پتروشیمی در استان بوشهر هزینه شود اما بنادر آن توسعه نباید امکان بهره برداری مفید از سرمایه گذاری های انجام شده وجود ندارد.
وی بااشاره به اهمیت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر گفت: برای تربیت نیروی انسانی ماهر نیز باید دانشکده های علوم و فنون دریایی در این استان ایجاد شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در این آیین گفت:هم اینک 11بندر تجاری و چندین بندر تخصصی صادرات مواد نفتی در این استان فعال است که در نیمه نخست امسال 15 میلیون و 883 هزارو 68 تن کالا در آن تخلیه وبارگیری شده است.
محمد راستاد افزود: از این میزان 9 میلیون و 347 هزارو 85 تن کالای غیر نفتی و مابقی نیز کالای نفتی است.
وی اظهارداشت: با اجرای طرح توسعه ای و ایجاد زیرساخت های بندری که از سال 84 در بندر بوشهر آغاز شده است و اعطای تخفیف سود بازرگانی رونق بنادر این استان افزایش یافته است.
راستاد یادآورشد: در استان بوشهر افزون بر بنادر تجاری یادشده 71 مورد تاسیسات ساحلی نیز وجود دارد که در زمینه صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی، صید و صیادی و قایق های تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند.
این مقام مسوول اضافه کرد: بندر بوشهر قبل از اجرای طرح توسعه دارای یک پست اسکله به طول یکهزار متر بود و هم اینک دارای 13 پست اسکله به طول دو هزارو 87 متر است.
وی گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در بندر بوشهر با اجرای طرح توسعه از دو میلیون و 860 هزار تن به پنج میلیون و 500هزار تن افزایش یافته است.

کلمات کلیدی: بندر بوشهر، امام جمعه بوشهر

¤ نویسنده: محسن فرامرزی

نوشته های دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

طراح قالب: ParsiBlog.com